Wie zijn de Bevers?

Wie zijn de Bevers en wat doen ze..??

De Bevers is de jongste groep leden onder de Scouting, voor kinderen van 6 tot 8 jaar.
Na de Bevers ga je naar de Welpen. Daarna ga je naar de Scouts.
En als je het dan nog steeds leuk vindt, kun je naar de Explorers gaan. Dat is de hoogste groep die er in Overloon is.

De Bevers hebben iedere zaterdag middag Scouting.
We gaan dan tal van activiteiten doen. Bij mooi weer proberen we zo veel mogelijk naar buiten te gaan.
We gaan dan speurtochten doen, spellen in het bos of bijvoorbeeld hutten bouwen. Bij minder mooi weer gaan we binnen spelletjes doen en knutselen.

In juni hebben we het eindkamp.
We blijven dan twee nachtjes (een weekend) slapen in de blokhut.
Daarbij hebben we altijd een thema en komt iedereen verkleed.

Als echte Bever ben je goed voor de natuur.
Dat houdt dus in dat je geen afval op de grond gooit. Maar ook dat je dus niet zomaar takken afbreekt of paddestoelen kapot trapt...

Een goede Bever zorgt voor de natuur en dus ook voor zichzelf.

Wilt u uw kind aanmelden bij de Bevers van Scouting Overloon, of wilt u meer informatie? Mail dan naar bevers@scoutingoverloon.nl.

Bevers@ScoutingOverloon.nl