Explorers Programma

Dodenherdenking

Op 4 mei deden we zoals gebruikelijk weer mee aan de dodenherdenking.
We verzamelden om 18:15 uur in uniform bij het Liberty Park.
Daar haalden we met fakkels het bevrijdingsvuur op bij de eeuwig brandende vlam in de Chapelle Ardente van het museum.
Daarna liepen we in een stille tocht naar de kerk en droegen daar het vuur naar binnen.
De mis werd afgesloten met een toespraak door de wethouder.
Na de mis brachten we het vuur naar buiten, waar de Fanfare wat Koraalmuziek stond te spelen.
We legden de bloemenkrans en het boeket bij het monument op het 14 Oktoberplein, samen met de wethouder.
De Fanfare trompettist speelde vervolgens "The Last Post" waarna we, om 20:00 uur, 2 minuten stil stonden bij onze vrijheid.
Daarna ontstaken we het Bevrijdingsvuur met de fakkel en speelde de Fanfare het Wilhelmus.
Van de ceremonie heeft Foto Albert Overloon wat foto's en een filmpje gemaakt.
Vrijheid spreek je af
Vrijheid spreek je af - Vrijheid tussen de regels door